Sabtu, 19 Julai 2014

Ingat Id User Dan Xpired Date Adalah Tanggunggjawab Masing2

Salam sejahtera kepada semua kastemer aku yang osemm dan tak banyak songeh....

Selamat berpuasa semua...tinggal lagi beberapa hari jer kita nak sambut Hari Raya...masing2 dah renew id ker belum......?? jangan ingat aku ngan pro nak hadap tepon dan pc jer waktu raya.....banyak cantik muka korang......ingat kitorang ni takder life ker....semua orang pun nak raya gak....

Aku tahu tak elok aku marah2 atau kecoh hal kecik camni.....tapi kadang hal kecik2 camni kalau tak bagitahu nanti jadi besar...terjejas nama abaik aku sapa nak jawab.....

Aku bukan marah yer...tapi nasihat....pagi  ni ada orang SMS dan Wasap aku pasal nak renew....oleh kerana lepas subuh aku pun dah padam sebab masa waktu sahur aku makan ubat....jadi permintaan dia untuk renew pending untuk beberapa jam....belum sempat reply dia minta refund....sokeh jer nak refund...aku takder hal pun pasal refund tu...cuma dia macam kesal kat aku sebab tak remind'kan dia bila id dia dah xpired.....

Ok...yang tu aku memang nak hangin.....apa pasal aku nak kena remind kat korang pasal id yg korang guna sendiri.....berapa banyak yang korang bayar kat aku sampai aku nak kena buat reminder.....sekalipun aku buat reminder...belum tentu korang nak renew balik dengan aku.....itu akan menyebabkan aku penat dan bazir masa aku.....benda ni sama lah macam nak renew lesen ngan road tax.....ada ker jpj hantar reminder kat korang sehari dua sebelum lesen dan road tax tamat....?? takder kan...samalah konsepnya.....macamana jpj camtulah aku.....

Dan lagi....bila nak renew tu...bagilah apa id yang diguna....bukan setakat ko bagitahu aku ko dah bank in dan mintak renew.....ko pikir ko sorang jer ker kastemer aku.....lagi2 yang jenis guna banyak nombor telepon....wasap nombor lain..sms nombor lain...rekues renew guna nombor lain......

Aku tak paham betul minda korang ni yang suka anggap "kastemer selalu betul" ... biasa aku dah bagitahu awal2 pada semua kastemer supaya rekues renew sehari dua sebelum id xpired atau sebelum channel scrambled semua....

Masih tak jelaskah arahan aku.....pada awal2 pembelian aku dah remind yang aku takder buat reminder...kastemer kena ingat sendiri id dan tarikh xpired masing2.....cara nak ingt bukan susah....set alarm dan alert kat tepon masing2.....pastu buat reminder sehari dua sebelum xpired.....bukan susah pun.....atau tampal sticker kat box masing2....tapi kalau malas gak...tunggu jerlah id tu auto xpired...bila semua channel scram tapi kat status tulis online...itulah tanda id tu dah xpired dan bolehlah rekues untuk renew....cepat atau lambat jer aku tak dapat nak jamin dan pastikan sebab itu semua kerja provider yang menghadap server.....

Pada yang dah rekues renew....kalo aku kata dah renew tapi channel masih scram walaupun status online cepat info ngan aku...jangan layan scram tu berhari-hari....kadang2 bila dah banyak2 id yg aku rekues untuk renew....ada yg provider terlepas pandang.....jadi bila korang info aku akan rekues lagi kat provider....itu kesilapan yang tak dapat nak elak tapi masih boleh diperbetulkan....

Ok semua...harap paham atas segala penjelasan....sekali lagi aku bagitahu yang aku bukan marah...tapi nasihat....

Terima Kasih....Harap Maklum

UNTUK PEMBELIAN CLINE BOLEH WASAP / SMS KE ---> 019-2692067

Tiada ulasan:

Catat Ulasan