Rabu, 4 Jun 2014

( Penting Dan Wajib Baca...!!! ) Tata Cara Pertanyaan , Pembelian , Pembayaran Dan Pakej C-Line

Asalamualaikum...

Terima kasih aku ucapkan kepada semua kastemer2 yang setia , baik hati , memahami dan tak banyak songeh....

Entry kali ni aku nak terangkan sikit cara nak beli cline dengan aku...ngan org lain aku tak tahu...tapi siapa rasa dan dah bertekad nekad nak beli cline ngan aku...mohon baca ini

Pertama yang aku nak terangkan ialah cara Pertanyaan...

1. WhatsApps atau SMS aku dulu ke nombor ni ---> 019-2692067

2. Tunggu aku reply....walau lambat sikit aku tetap reply...aku bukan hadap tepon dan wasap 24jam ...jadi mohon bersabar....kalau wasap aku tak reply dalam sejam...biasanya aku keluar...bila kat luar aku tak online untuk menjaga privacy bersama keluarga...jadi korang boleh SMS aku....

3.Bagi detail box dan internet apa yg sedang korang guna....lain box lain cara setting....bila bagi tahu aku boleh bersedia dan bagi apa2 info mengenai box tu....

Kedua pula cara Pembelian

1. Harga cline aku Rm30 sebulan....tak berubah....kalau boleh tolong jangan mintak kurang....nak bayar lebih tak per...ehehe

2. Ikut mood aku samada nak bagi korang test dulu atau nak suh korang bayar dulu...biasanya aku akan bagi test dulu untuk membuktikan yg aku bukan kaki klepet macam yang biasa korang kena....

3. Selepas id berjaya disambungkan jangan buat bodoh tak nak bayar yer.....tak dapat nak bayar time id tu online sebab bank dah tutup...info kata bayar esok....jangan sampai 3 ke 4 hari nak info...tapi biasanya kalau dah 2 hari korang buat derkkkk jer pasal payment....sori aku terpaksa disable cline tu tanpa notis....paling tidak bagi tahu aku bila nak bayar....ini tidak aku asyik tanya dah buat payment ker dah trans ker.....nak cakap nak... tak nak cakap tak nak.....sebab id tu aku boleh jual ngan org lain yg betul2 nak....ado pahemmm....

4.Wajib sertakan bukti pembayaran seperti  gambar resit yg dah tulis Id User kalau bayar guna ATM , pada yg bayar online pulak wajib letak email aku ---> dila12379@gmail .com beserta Id User dibahagian decription atau detail payment...sebab aku tak nak keliru.....kalau korang bayar untuk 2 bulan letak macamni ---> 4a123 x 2 ...jadi aku tahu korang nak beli atau renew Id tu untuk 2 bulan...kalau tak aku renew untuk sebulan sahaja...bab ni tolong faham betul2 dan ikut arahan.....takder bukti aku akan anggap benda tak berbayar.....korang kena faham....dalam minit yg sama bukan korang sorang yg bayar....angan setakat info " saya dah bayar...cek email...cek bank " ...aku mahu bukti ....dan jangan lupa mention nama akaun yg digunakan untuk membuat bayaran...sebab ada yang guna nama kat wasap lain....tapi yang bayar guna akaun  nama orang lain.....tapi aku tak kisah yang penting bayar.....dan lagi satu nama bank yg digunakan...kang aku cek kat bank lain rupanya korang bayar kat bank lain....

So....ni contoh detail yg aku nak korang bagi kat aku bila buat pembayaran secara ONLINE.....
- id user
- tempoh langgan
- jumlah dan bank
- guna nama apa kalau bayar guna online

Bukan nak meyusahkan tapi ini untuk mengelakkan berlaku kekeliruan dan double trouble......

Ketiga plak aku nak terangkan pasal pakej...

1. Cline 2 1bulan Rm30...2 bulan Rm60 dan seterusnya.......

2. Maaf....aku tak ada jual pakej merapu seperti Pakej 6 bulan atau setahun atau Lifetime.....sebab akan datang kita akan tahu camner....inipun untuk keselamatan dan untuk korang bebas membuat pilihan...aku tak nak ikat korang lama2 dengan server aku....andai kata korang tak puas hati dengan server dan servis aku...korang boleh buat pilihan lain selepas tempoh langganan korang tamat.....ini tak....korang beli 6 bulan...masuk bulan kedua atau ketiga server dan servis problem....korang nak tukar server lain rasa rugi pulak sebab ada baki 4 bulan kat server lama....tapi sebab tak puas hati...korang modal lagi beli cline lain....tak ker membazir macam tu....

Dan manalah tahu...korang dah beli pakej setahun ...masuk 4 bulan guna....satu malaysia blackout cam tahun lepas.....bila pulih balik lepas 2 ker 3 bulan...seller ngan server korang dah bungkus....dah rugi lagi....

Kalau ada seller yang kata dia ada buat pakej2 seperti diatas dan korang nak beli...itu pasal korang....duit korang.....SEBAB...banyak yg komplen kat aku ada seller cline tawarkan harga murah untuk pembelian secara pakej.....lepas beli 6 bulan ada yg kata boleh guna sebulan dua jer....yg beli life time pun sama jugak kena kencing.....harga memang murah....tapi berapa lama korang boleh guna server seller tu....?? ada yg cakap dia boleh dapat harga rm20 rm15 rm10 dan blablabla....tapi aku tak kisah sebab kalau dah harga yg lain murah kenapa cari aku mehhhh.....servis aku setimpal harga ok....patut aku caj lebih lagi sebab korang kalau nak wasap aku tak kira time.....pukul 3 pagi pun bantai wasap aku nak belilah nak renewlah...ada problemlah......tapi aku tak kisah dan tak berkira pun....aku layan semua baik2....sebab korang kastemer aku yang baik2...maka aku WAJIB layan korang baik2 dan sebaik2nya.....

Nasihat aku...jangan malas sangat nak renew id user tu tiap bulan.....bukan susah manapun...rekues jer kat aku....kalau dah xpired sekalipun aku boleh sambungkan asal tak melebihi tempoh....dan aku tak pernah kenakan yuran pemyambungan macam xtro bila korang nak renew id yang dah xpired.....paling lambat pun 1 jam renew selepas rekues sebab sibuk...paling cepat tak sampai seminit dah sambung....xtro pun kalah tauuuu......

Aku tak suka menganiaya orang....dan aku tak suka lihat orang dianiaya...makanya aku bagi nasihat dan tips bila membeli cline ni...jangan mudah terpengaruh dengan harga yang murah dan tempoh yang panjang.

Ok...harap maklum


Untuk pembelian dan pertanyaan terus SMS atau WhatsApps ke ----> 019-2692067 atau email ke ---> dila12379@gmail.com

6 ulasan:

  1. Balasan
    1. takderlah baik manapun...cuma biarlah kita berterus terang dari bagi gula2 kat kastemer...kang kena kencing manis susah plak...ehehehe

      Padam
  2. artikel mmg telus..cline indovision ade ke boh?

    BalasPadam
  3. TT nak bertanya pasal harga open box..berapa harga TT jual siap pos di borneo dan termasuk cline...tq..kalo boleh apa box yang terbaik.. ;-)

    BalasPadam
    Balasan
    1. maaf lambat reply....boleh wasap saya ker nombor 019-2692067 untuk lebih detail...terima kasih

      Padam