Sabtu, 16 November 2013

Cara2 Key In Id Cline Guna Remote Pada Skybox F3 Dan F5

Cara2 Key iN Cline Guna Remote Pada SKYBOX F3 DAN F5.

Pertamanya korang kenalah beli id server tu....tak beli kat aku pun belilah ngan sapa2 yg korang percaya....

Contoh id dia akan bagi mestilah seperti ini....

Protocol: CCcam 
Hostabc.dns.com
Port:12345
User: test1
Password: test1

1. Tekan Menu

2. Pilih Networl Local Setting...pastu tekan OK

3.Pilih Camds Setup tekan OK

4. Pilih CCcam Client Setup tekan OK

5. Pilih Manage Config Files tekan OK

6. Pilih No.1 yg ada tulis CCcam.cfg

7. Tekan butang Biru pada remote untuk add Cline

8. Key in sebijik2 id server yg dibagi seperti kat atas....

9. Dah key in semua tekan butang Kuning untuk OK

10.Tekan Exit untuk Save id

11.Dah Exit jangan lupa Tick dengan tekan OK pada Cline yg kita dah key in tadi

12.Untick pulak dengan tekan OK pada server2 Cline lama yg dah tak boleh pakai...nak delete terus pun boleh.

13.Pastu tekan butang Exit sampai balik pada Menu asal.

14.Reboot skybox dengan cara tekan butang OFF pada remote...lepas beberapa seken bolehlah ON balik guna remote... ---> ni aku nak bagiatahu pasal ada satu kastemer aku dia telah meng'reboot'kan skybox dia dengan cara mematikan plug...kemungkinan untuk system tak save key in cline tadi boleh terjadi....jadi ikutlah saranan aku ini sebagai langka berjaga-jaga....

15.Untuk pegesahan balik samada system dah Online Atau Offline boleh rujuk ikut balik langkah2 diatas sampai No.5....kalau dia tulis ONLINE pada hujungnya...maknanya dah bolehlah korang berjimba dengan skybox korang...kalau tulis Offline sila semak dulu sambungan Internet dan Kabel korang sebelum menghubungi aku untuk sebarang pertanyaan....dan jika masih jugak OFFLINE maknanya korang kena setup DNS pada box korang.... 

2 ulasan:

  1. saya ada decorder skyboxf3,tetapi cara nak dpt usb

    BalasPadam
    Balasan
    1. wasap / sms saya terus ke nombor ni 019-2692067

      Padam